خدمات حسابداری
تفاوت ابلاغ واقعی و قانونی چیست؟

تفاوت ابلاغ واقعی و قانونی چیست؟

ابلاغ اوراق مالیاتی یه سری ترتیبات اجرایی خاص داره که اونها رو باید بلد باشیم. از سال ۹۹ ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی راه اندازی شد هم زمان با بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مودی یه پیامک اطلاع رسانی هم به مودی ارسال میشه اگر مودی ظرف یک هفته پس از بارگذاری اوراق را مشاهده کنه تاریخ مشاهده میشه تاریخ ابلاغ واقعی، اما اگر ظرف یک هفته مشاهده نکرد فرآیند ابلاغ از حالت الکترونیکی خارج و در فرآیند دستی قرار میگیره و معمولا ممیز با مودی تماس می گیره که بیا برگه ابلاغ بگیر. این ابلاغ ابلاغ واقعیه.

 

اما ابلاغ قانونی چیه؟


اگر مودی در دسترس نباشند و به دارایی مراجعه نکنند و یا بستگانش و یا کارکنانش در محل حضور نداشته باشند و یا از دریافت برگه ابلاغ امتناع کنند، مامور ابلاغ این موضوع رو عدم  حضور یا امتناع اونها از دریافت برگه ابلاغ رو در هر نسخه از برگه ابلاغ مینویسه و نسخه اول رو به در شرکت الصاق میکنه به این میگن ابلاغ قانونی، البته قانون به سازمان اجازه داده از خدمات پست سفارشی هم در این مورد استفاده کنه.


اما به این نکته توجه کنید که تاریخ ابلاغ برای اقدامات بعدی تو مراحل دادرسی خیلی اهمیت داره!
 

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شرکت مالیاتی