خدمات حسابداری
تفاوت حقوق بگیر اصلی با حقوق بگیر غیر اصلی

تفاوت حقوق بگیر اصلی با حقوق بگیر غیر اصلی

تفاوت حقوق بگیر اصلی با حقوق بگیر غیر اصلی چیه؟ این موضوع چالش برانگیزه که اتفاقا خیلی هم مورد سوال هست. سوال پرسیده شده که منظور از حقوق بگیراصلی و حقوق بگیر غیر اصلی چیه و چه تفاوت هایی با هم دیگر دارند؟
 

فارغ ازینکه یک نفر در چند جا مشغول به کار است فقط یک بار می تواند از معافیت موضوع ماده 84 استفاده کند،  معافیت موضوع ماده 84 هر سال در قانون بودجه تعیین می شود و برای سال 1401 هم مبلغ معافیت 67،200،000 تومان است.


در سامانه حقوق هم اسم هر فردی در یکجا می تواند به عنوان حقوق بگیراصلی تعریف بشه و عموما جایی که تمام وقت کار می کند و بیشترین دریافتی را دارد به عنوان حقوق بگیر اصلی تعریف شود. اما برای شخصی که در جاهای مختلف مشغول به کاره به صورت پاره وقت هست به عنوان حقوق بگیر غیر اصلی تعریف می شود و در سامانه هم محدودیتی بر این که یک فرد رو چند بار به عنوان حقوق بگیر غیر اصلی معرفی کنیم ندارد.

برای حقوق بگیر غیر اصلی به جز معافیت موضوع 84 سایر بخشودگی و معافیت ها به قوت خودش باقی است از جمله مواد 91 و 92 سایر معافیت ها و سایر قوانین مثل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران.
 

و نرخ مالیات های حقوق بگیر غیر اصلی تا سال 1400 به نرخ مقطوع 10 درصد محاسبه می شد اما امسال به نرخ پلکانی که در بودجه تصویب شده از 10 تا 30 درصد می باشد.
 

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شرکت مالیاتی