خدمات حسابداری
مالیات حساب های بانکی خود را با این چند نکته ساده کم کنید!

مالیات حساب های بانکی خود را با این چند نکته ساده کم کنید!

چگونه حساب های بانکی تجاری و شخصی خود را مدیریت کنیم؟ این سوال یکی از دغدغه های مهم همه افراد تو این روزا شده. همه نگران هستند که مالیات حساب بانکی باید پرداخت کنند یا نه. هنوز افراد زیادی از صاحبان کسب وکار ها و شرکتها درگیر دور زدن مالیات و کتمان درآمد بوسیله انتقال بین حساب های بانکی خود و سایرین هستند و در اعلام حساب بانکی خود به حوزه های مالیات دچار  وسواس و سردرگمی می‌باشند و سعی دارند با تغییر حجم و انتقال بین حساب های بانکی متفاوت درآمد خود را کتمان کنند.
جهت شفاف سازی این مبحث توجه داشته باشید که اصلا مهم نیست چند حساب فعال بانکی و با چه مقدار حجم دارید، کلیه ارگانها و نهادهایی که با تراکنش و حساب‌های بانکی شما در ارتباط هستند تنها از طریق کد ملی جهت رسیدگی و شناسایی و تشخیص مالیات اقدام می‌کنند و در واقع مهم سرجمع کلیه حساب های بانکی مدنظر سازمان امور مالیاتی می باشد.

 

بنابراین سعی داشته باشید که تراکنش های فروش و درآمدی در خطوط کتمان درآمد در مواقع رسیدگی قرار نگیرد و کلیه گزارشات تراکنش ها به حوزه های مالیاتی اعلام شود.
 

با توجه به رصد حساب های بانکی از طریق کد ملی قطعا باید برنامه ریزی دقیق در راستای کنترل حجم فروش، تراکنش های بانکی،انبار ها و گزارشات اعلامی به حوزه مالیاتی مد نظر داشته باشید و بهتر است که حساب های بانکی شخصی و تجاری خود را تفکیک نمائید و این حقیقت شیرین یا تلخ را بپذیریم که نظام مالیاتی کشور به سمت شفاف سازی در حال حرکت می باشد و بهتر است بدانیم که ضریب مالیاتی فعالیت مان چقدر می باشد و هزینه مالیات سالیان خود را بدانیم و با توجه به آگاهی نسبت به مالیات خود برای کسب و کار خود برنامه ریزی داشته باشیم. 
 

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شرکت مالیاتی