خدمات حسابداری
چطور از برگشت هزینه ها توسط دارایی جلوگیری کنیم؟

چطور از برگشت هزینه ها توسط دارایی جلوگیری کنیم؟

چگونه از برگشت هزینه ها توسط دارایی جلوگیری کنیم؟ یه نکته مهم در مورد پیشگیری از برگشت هزینه ها توسط ممیز رو می خواهیم عنوان کنیم که اگر رعایت کنید هزینه های برگشتی خیلی کم می شود. 
بحث برگشت هزینه ها در زمان رسیدگی یکی از موضوعات مهم برای مودیان هست، وقتی هزینه ها برگشت داده میشه در آمد مشمول مالیات افزایش پیدا می کند و یکی از دلایل افزایش مالیات تشخیصی نسبت به مالیات ابراز شده توسط مودی همین برگشت هزینه هاست.

 

یه اشتباهی که توسط مودی انجام میشه و متاسفانه در مشاوره ها هم بار ها با اون برخورد کردیم این موضوع هست که سر فصل هزینه دفاتر با هزینه های پیش بینی شده در ماده 148 قانون مالیات های مستقیم تطابق نداره و ممیز هم با استناد به اینکه این هزینه در ماده 148 پیش بینی نشده هزینه رو برگشت میزنه. راهکار این هست که هزینه های پیش بینی شده در ماده 148 قانون مالیات های مستقیم رو مرتب کنیم و سر فصل های هزینه دفاترتون رو حتی المقدور بر اساس این هزینه های پیش بینی شده در سیستم مالی و دفاتر تعریف کنیم .
 

لازمه بدانید که اغلب بند های ماده 148 و تبصره های این ماده آیین نامه های اجرایی و دستور العمل رسیدگی داره، با مراجعه به اون آیین نامه ها و دستور العمل ها کار برای شما آسون تر میشه و اگر هر هزینه ای در سر فصل  مربوط به خودش ثبت شود از برگشت هزینه ها جلوگیری می شود و در نهایت مالیات اضافه ای پرداخت نمی شود. 
 

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شرکت مالیاتی